CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

falling love

Wednesday, July 2, 2014

Mensyukuri rahmat Allah..feeling bless

 

 

HAPPY WEDNESDAY

 
Sebagai hambaNya..syukur Alhamdulillah masih berkesempatan menghirup udara di bumi Allah..Hari ni , keluar je daripada pintu rasanya segar sangat..tengok tumbuhan di laman melayu mama sedang menghijau..Tenang yang tak dapat diungkapkan dengan kata-kata...Bahagia rasanya...Masih banyak yang mama nak buat dengan laman melayu mama ni..tapi masih ada kekangan masa..kadang-kadang  rasa di hati...nak seribu daya, tak nak seribu dalih...itulah mama yang nak jadi super woman ...semua nak buat...maaf ye..bunga mama tidak tersusun  sebab mama bawa konsep kedesaan..itupun sweetie mama selalu komen..no pasulah mama..kalau konsep kedesaan..bunga tanam kat tanahlah mama... ye sayang..pas ni mama tanam banyak-banyak kat Tanah ye. even my tukang gunting rumput yang datang every month pun komplen....ngapa cikgu banyak tanam pokok senduduk ye?..ni kat tepi jalan pun banyak.....he...he..dia tak tahu mama dah ada 4 spesies senduduk....senduduk putih, senduduk purple, senduduk pink+purple dan senduduk kampong yang selalu nampak tepi jalan tu...mama memang suka tanam ...sebab pokok ni sentiasa berbunga...gambar-gambar kat bawah ni semua snap guna 360 camera.. 
 
 
 
buai laju-laju
sampai pokok sena
Apa dalam baju
sekuntum bunga cina
 
Pokok bunga cina mama yang sentiasa menerbitkan aroma yang Wangi dan harum bunganya...Pokok  yang sentiasa ramah berbunga  Lokasinya ialah bila sesiapa nak melalui stepping stone menghala ke dapur mama... yang rendah sikit tu spesies bonsai..pemberian GPK 1 sekolah mama...rakan-rakan sekolah mama memang tahu mama seorang yang suka pada tumbuhan, so, selalulah dapat pokok bunga untuk ditanam...
 
 
 Heliconia yang semakin subur...nampaknya heliconia ni memerlukan pagar yang baru...lokasinya di pagar depan sebelah kiri..


 
ni pulak pokok bunga di sebelah kanan pagar depan..basikal buruk adik tu pun jadi tempat bunga..ada sejenis je pokok pudding di rumah mama ni..disebelah kiri gambar tu ada pokok puding tu..



Apapun syukur pada Allah yang memberi kedamaian ini..semoga D Schoen Haus terus bahagia dan dirahmati selalu..

0 comments: